Історія заснування ліцею

Згідно з постановою Ради Міністрів СРСР від 16 грудня 1953 року (№2954), де йшлося про поліпшення підготовки кваліфікованих  механізаторських кадрів та наказом начальника управління трудових ресурсів Ради Міністрів УРСР за  №463 від 27 вересня 1954 року у селищі Ріпки Чернігівської області 1 жовтня 1954 року було створено училище механізації сільського господарства, яке підпорядковувалося Київському міжобласному управлінню трудових ресурсів.У 1962 році у зв’язку з адміністративно-територіальною реформою Ріпкінське УМСТ №3 було переведено до Сосниці. Навчальний заклад став  Сосницьким училищем механізації сільського господарства №3, з 1965 року – № 32, з 1969 року –№9, а з  1984 – №31.

Життя навчального закладу ніколи не стояло  на місці. Господарським способом було побудовано навчальний корпус №2, де розмістилися машинний двір, лабораторія, майстерні. У 1973 споруджується і здається в експлуатацію новий типовий навчальний корпус, а також гуртожиток на 300 місць.

На плечі педагогічного колективу навчального професійного закладу ліг весь тягар організації навчального процесу та розвитку матеріально-технічної бази. А заснував училище, заклав його перші підвалини колектив на чолі з директором Шикерою І.С., заступником директора Качалом П.Я. , завучем Черненком І.С. та майстрами виробничого навчання Анисковцем Л.А., Лузаном М.С. , Морозом І.П., Свистуном Т.В., завідуючими курсами Демчиком Г.П. та Наймитенком О.І.,причому у першому році була одна група комбайнерів та дві трактористів; пізніше набрали групу трактористів із тримісячним терміном навчання для роботи на цілинних і перелогових землях. На перших порах отримали сучасну на той час техніку:  трактори ДТ – 54, ХТЗ – 15/30, У-2, С – 80, К-6.

Училищу було виділено 15 гектарів ріллі, а також ділянку для полігону. Учні заклали плодовий сад, вирощували овочі, разом із дорослими будували учбові та господарські приміщення, квартири.

Багато труднощів довелося перебороти навчальному закладу за ці роки, та він витримав усі випробування і з кожним роком здобував все більше визнання в області .

Процеси державотворення, переорієнтація на роботу в ринкових умовах, реформування різних галузей народного господарства, в тому числі й освіти, у 90-х роках змусили педагогічно-інженерно колектив спрямувати зусилля перш за все на відкриття професій, що користуються попитом на ринку праці. Тому з 1997 року навчальний заклад поступово стає багатопрофільним.

Визначною подією, що порадувала і схвилювала не лише колектив ліцею, а й усіх жителів містечка, стали відвідини навчального закладу в листопаді 2001 року Президентом України Л.Д. Кучмою, який подарував комбайн «Славутич» і кукурудзозбиральну жатку.

Ще однією важливою подією стала реорганізація училища із січня 2003 року згідно з наказом Міністерства освіти і науки в ліцей. Педагогічно-інженерний колектив під керівництвом директора Волошка В.Є. впевнено перебудував свою роботу відповідно до вимог часу. Контингент учнів на 01.09.2004 року становив 627 чоловік, що був одним із кращих показників у області. Усі учні у тому році навчалися за держзамовленням.

Активне впровадження ступеневої освіти в системі «ПТУ-технікум-інститут» у співпраці з Ніжинським агротехнічним інститутом і Глухівським державним педагогічним університетом сприяли відкриттю на базі ліцею навчально-консультаційного центру, де за заочною формою навчання здобувають середню спеціальну та повну вищу освіту майбутні спеціалісти сільського господарства та інженери-педагоги.

У ліцеї відпрацьована система методичної, навчально-виховної та спортивно-масової роботи. Педколектив  працює над єдиною методичною проблемою: «Підвищення якості професійної та загальноосвітньої підготовки учнів на основі вдосконалення комплексного методичного забезпечення предметів і професій».

Основними напрямками виховної роботи є патріотичне, правове,естетичне, та трудове виховання. Для позаурочної зайнятості учнів у ліцеї функціонують спортивні секції та гуртки за інтересами. Військово-патріотичне виховання – одна з основних ланок виховання підростаючого покоління, це розуміють і самі учні, які із задоволенням відвідують гуртки, що допомагають загартувати і зміцнити їх організм, дух, волю. Секції з важкої і легкої атлетики, футболу, волейболу, настільного тенісу допомагають їм у цьому. Учні з задоволенням беруть участь у спортивних іграх, змаганнях, козацьких розвагах. Пишається ліцей спортивними досягненнями своїх збірних команд.

Для кращої позаурочної зайнятості та естетичного розвитку учнів у ліцеї працюють вокальний та вокально-інструментальний гуртки, предметні гуртки.

При гуртожитку працює бібліотека. Тематично і змістовно оформлений читальний зал. При бібліотеці є клуб «і знову зустріч…».

Гуртожиток ліцею задовольняє потреби учнів. Світлі затишні кімнати зустрічають їх після занять своїх мешканців. На кожному поверсі гуртожитку є телевізійні кімнати з сучасною телеапаратурою, побутові, кімнати для приготування їжі.